Wednesday, June 14, 2006

Søndagskjæreste

...løsningen

Jeg vil ha en søndagskjæreste.

En som dukker opp iløpet av natten, gjerne rundt 03. En som kanskje vil spille ball i Sofienbergparken når vi har kommet til hektene. Eller kanskje jeg heller føler for å hvile hodet på magen hans mens han stryker meg over håret med vente på godformen. Den riktige tiden på året kan vi dra på fotballkamp på kvelden. Vi ville alltid ha masse å snakke om, det har jo tross alt gått en uke mellom hver gang vi møttes. Vi ville slippe å krangle,for hva kan man være sjalu på eller uenige om, denne ene dagen?

Søndagen er det eneste dagen i uka savnet melder seg. Søndag er den kjedeligste dagen å våkne opp alene på. Søndagen er den eneste ukeintervallen hvor jeg blir sur av å se tilsynelatende idylliske joggebuksescener mellom turtelduer på Deli deLuca. Ellers syns jeg heller synd på de. Men ikke på søndagen.

Hva søndagskjæresten gjør resten av uka skal jeg ikke legge meg opp i. Det bryr meg svært lite, omtrent like lite som hvem av VM-spillerne som har den diggeste modellkona. Det eneste jeg krever er at han ikke er utro på søndagen. For på søndagen er han søndagskjæreste med meg. Resten av uka er vi jo single.


Noen som ikke har skjønt det

0 Comments:

Post a Comment

<< Home