Sunday, June 18, 2006

Brev til en bror på reise.

Kjære bror

Stillingen pr dags dato kl 11.53.

Igår kjørte jeg og lillesøster til bestemor og bestefar, og jeg fikk årets første bad. Dog nummer to utti, hvilket resulterte i å skylde minstemann en is. En regel som hadde gått meg husforbi. Det gikk i The Cronic i bilen, søster digger nå Dre og jeg digger henne. Kul liten dame, som fikk DJ og telefonansvaret under kjøreturen. " Hun spør hvor du skal i kveld, skal jeg si det?" Turens slagere ble "whats the difference" feat'a med Emniem og Shoop, shoop song med Cher. Rimelig klar for roadtrip'n til Roskilde med Valborg nå kjenner jeg.


Nattens strabaser. Ble vekt av en bekymret mamma som lurte på om jeg var skadet etter nattens forsøk på å skjære over en tørkerull med brødkniven. Hipp hurra for meg selv. " Du vekte meg med de skjærelydene, jeg lurte jo fælt på hva som foregikk" Ikke lett å forklare hensikten med det der, når jeg ikke aner selv hva som foregikk. Men nå har jeg ihvertfall en hændy 6cm tykk bit av en tørkerull til praktisk bruk. Mulig jeg tar patent på det. "Torky-in-handbag." Men hva inneholdt natten? Den lokale mart'n leverte varene, jeg klarte bare ikke å helt ta det imot. Ølteltet var større en noen gang. Utvalget av folk like så, men jeg ble bare full og dum, ikke full og fet. Er enig i at dette lille hjemstedet vårt noen ganger ikke helt klarer de største stimuliene. Men jeg var så gira på å ha det gøy. Ble vel bare for full. Dusja av meg de allikvel oppståtte nervene, selvom jeg ikke så helt grunnen til at de skulle dukke opp, og er nå klar for en lang og slækk søndag. Og mye kaffe. Litt anstrengt til å forklare sånt for foreldre som tilsammen i hele sitt liv KANSKJE har satt til livs en halv flaske med baileys og en halv med rødvin.

Hjemme hos mamma eller pappa (kan ikke lengre bruke OG) er kjøkkenutstyret fordelt i to og jeg prøver meg på spøker som; "ja nå blir det jo konkurranse om å ha best utstyrt kjøleskap for å få oss til å spise hos seg, hehe." Hvilket far parerer med noe sånt som " altså det er jo egentlig ikke noe tvil om at det alltid vil være mest pålegg her oppe, du vet jo nede hos hu blir det mer sånn alternativt." Verdens mest klønete påleggspappa. Noen ganger så...arrrggh! Men jeg digger han, han er i fint i humør og det var en nydelig påleggsfrokost jeg ble servert i dag tidlig.


Håper dere har det fett, eller det vil si, det vet jeg at dere har. Skal du innom Budapest, finn Station Guesthouse. "Thats my only advice" ( sitat fra en Dre låt, men du måtte vært der for å skjønne den) Finn ut åssen jeg skal gjøre med nøkkelen din, legge den hos mamma eller pappa? eller skal du rett hjem til byen? Har levert ut endel av de ep'ne deres, skal smelle ut resten i kveld. Er treg, jeg vet det, men det skjer mye rart.
--
Hjertlig hilsen Mariann

0 Comments:

Post a Comment

<< Home